۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

سکوت و عمو شلبی

به من بگو

به من بگو زرنگم

باهوشم

به من بگو خوبم

نازنینم،

به من بگو با احساسم

عاقل و فهمیده ام

خلاصه بگو از هر نظر بی نقصم

اما راستش را بگویی، ها

***

اگر می خواهی بزنی

اگر می خواهی بزنی:

گرازه را با پارو بزن

خوکه را با شلاق یابو بزن

ماره را با چوب آلو بزن

سموره را با ترکه آلبالو بزن

زنبوره را با دسته جارو بزن

اما به من که می رسی

حتماً با پر قوبزن.

***

دوستی

راهی کشف کرده ام

که برای همیشه دوست باشیم با هم.

این راه، خیلی ساده است:

هرچه من می گویم، تو بگو چشم.

***

کارای شل سیلور استاین رو خیلی دوست دارم. احساس میکنم کودک درونم نیاز داره که کاراشو بشنوه و یه بار دیگه یه چیزایی با زبون بچه گانه براش گوشزد بشه. چند تا از کارای عمو شلبی رو نوشتم. شاید این روند، بازم ادامه داشته....

۹ نظر:

سپیدار گفت...

سلام عسلم خوبی؟
خیلی قشنگ بود دارم می رم با عجله اومدم ببینمت و سر فرصت بر می گردم
قربون سکوت قشنگ و نازم برم
بووووووووووووووووووووووس

ماهك گفت...

سلام دوست من...
مي گما همه ي شعرايي كه انتخاب كردي آخر اعتماد به نفس نويسنده رو نشون مي داد نه؟؟!!!

دنیا گفت...

سلام
قشنگ بود سکوت عزیز
لذت بردم
مخصوصا از آخری...

raha گفت...

سلام عزیزم
چه شعر زیبائی انتخاب کردی
ممنون که لینکم کردید منم حتما این کارو می کنم ..
جاری باشید

مهرداد محمودی گفت...

درود

سکوت جان نظر جالبی برم نوشتی ممنون و اگر اجازه بدی بعد مطلب شما رو بخونم البته اون داستان رو خوندم.

هزاران گل سرخ

مه رو گفت...

سلام...
پست قشنگی بود...
از وبلاگ جناب محمودی اینجا هستم

باید بگم نگاه عمیق به مسائل، حتی درظاهر ساده و درک بالایی از وازه ها داری تحسینت می کنم

سیاوش گفت...

سلام خوبی ممنون که خبرم کردی خیلی زیبا بود

سکوت گفت...

سلام دوست من چشم
کوتاه و زیبا و رسا
با افتخار منتظر حضور و نظرات شما هستم

سرد گفت...

شعرهایش فقط لبخند را بر لبان جاری میکند ..اما پاکی خاص خودش را دارد " ماهی قرمزش" را دوست دارم!
راسی وارد دنیای سیاست نشوید خطرناک است!!!!
" تا کی کشم جفای تو این نیز بگذرد
بسیار شد بلای تو این نیز گذرد ( عراقی)!